Przejdź do głównej treści

+48 531 942 789

 

 

Czym jest chiptuning?


Chiptuning to modyfikacja oprogramowania sterownika silnika (ECU), dzięki której można zwiększyć moc, moment obrotowy i poprawić elastyczność auta. Najczęściej wykonywany jest tzw. Stage 1 – bezpieczne podniesienie parametrów bez ingerencji w mechanikę. Efektem jest lepsza dynamika, szybsza reakcja na gaz i większy komfort jazdy.

Wyłączenia systemów AdBlue, DPF, Start&Stop

Programowo wyłączamy uciążliwe lub problematyczne systemy w samochodach, takie jak AdBlue/SCR, filtry DPF/FAP/GPF czy funkcja Start&Stop. Dzięki temu auto staje się bardziej niezawodne, a kierowca unika kosztownych napraw i niepotrzebnych przestojów.

Stage 1 – Bezpieczne podniesienie mocy

Podstawowa i najczęściej wybierana modyfikacja. Polega wyłącznie na zmianach w oprogramowaniu sterownika ECU – bez żadnych ingerencji mechanicznych. Efekt to zwykle +15–30% mocy i momentu obrotowego, lepsza elastyczność i komfort jazdy.

Stage 2 – Modyfikacje programowe + drobne zmiany mechaniczne

Poza zmianą map w ECU konieczne są niewielkie przeróbki mechaniczne, np. wydajniejszy intercooler, sportowy filtr powietrza, zmodyfikowany układ wydechowy. Pozwala to osiągnąć jeszcze większe przyrosty mocy i wykorzystać potencjał silnika bez ryzyka przeciążenia podzespołów.

Stage 3 – Zaawansowany tuning z modyfikacjami silnika

Najbardziej rozbudowany etap. Obejmuje poważniejsze zmiany mechaniczne, np. większą turbosprężarkę, wtryski, układ paliwowy. Dopiero po takich przeróbkach wykonywane jest indywidualne mapowanie ECU. Efektem mogą być bardzo duże przyrosty mocy, ale wymaga to inwestycji i odpowiedniego serwisu.

  • EGR OFF – wyłączenie zaworu recyrkulacji spalin (EGR), który często powoduje awarie, spadek mocy i gromadzenie nagaru.

  • FLAPS OFF – dezaktywacja klap wirowych w kolektorze ssącym, które z czasem mogą się zacinać lub uszkadzać.

  • SCR / AdBlue OFF – usunięcie systemu wtrysku AdBlue/SCR, eliminacja błędów i problemów z układem.

  • DPF / FAP / GPF OFF – wyłączenie filtrów cząstek stałych, które potrafią się zapychać i generować wysokie koszty napraw.

  • Start & Stop OFF – dezaktywacja systemu automatycznego gaszenia silnika.

  • Podniesienie ciśnienia oleju – poprawa smarowania w wybranych jednostkach.

  • DTC OFF – wyłączenie wybranych kodów błędów w ECU, aby uniknąć trybu awaryjnego w przypadku znanych problemów.

  • VMAX OFF – zdjęcie fabrycznego ogranicznika prędkości maksymalnej.

  • Hard Cut / Pop&Bang – efektowne odcięcie zapłonu przy wysokich obrotach, generujące charakterystyczny dźwięk strzałów z wydechu.